עיצוב אריזת מוצר: כל מה שממש חשוב לדעת

סטודיו אורית חן-צדוק הינו סטודיו בוטיק המתמחה במיתוג ועיצוב אריזות. השרות שלנו מקיף וכולל אבחון, מחקר, אסטרטגיית מותג ועיצוב תקשורת חזותית. אנו מסייעים ללקוחותינו להשיג את מטרותיהם באמצעות תהליך עבודה יסודי שמתורגם לשפה ויזואלית חדה, חזקה ומבודלת.

לאריזת מוצר מספר מטרות: הגנה פיזית על המוצרים הנמצאים באריזה, הכלה או איגוד של פריטים קטנים, נוזלים, תמיסות, אבקות ועוד, שלא ניתן לחשוב על דרך אחרת מלבד לקבץ אותם יחד באריזה.
האריזה היא גם כלי להעברת מידע בעזרת הסימון המופיע עליה: תוכן האריזה, אופן השימוש, היצרן, המיחזור. קיימים גם תקנים מחייבים בקטגוריות מוצר שונות: תרופות, מזון, קוסמטיקה ועוד.
מיתוג האריזה הוא כלי לשיווק המוצר. עיצוב אריזות באופן המקדם את מכירת המוצר הנארז מכיל ידע רב בתקשורת שיווקית ועיצוב גרפי ואלה מיושמים בעיצוב האריזה ועיצוב נקודת המכירה.

מהי נקודת המכירה?

נקודת המכירה היא המקום בו מתבצעת הרכישה. היא יכולה להיות בשוק, בסופרמרקט, בחנות בוטיק, באינטרנט ועוד. נקודת המכירה משמעותית ביותר לעיצוב וחיונית למחקר מקדים. אם המוצר נמכר באינטרנט עלינו להבין איך נוכל להציג אותו בצורה אטרקטיבית ברשת. אם זה מוצר מדף, חייבים לקחת בחשבון את הטיפולוגיה (קבוצה של אריזות על מדף). כדאי לבדוק מי המתחרים שלנו ומה מאפיין אותם.
בעיצוב האריזה צריך להתייחס לסביבת המדף ולדרכים בהן ניתן להבליט ולבדל את המוצר שלנו.
אז איך מתחילים?

איסוף נתונים שלב הכרחי בעיצוב אריזה

ככלל, ככל שנדייק בנתונים האמיתיים בפיתוח המוקדם של עיצוב האריזה, כך נוכל להבטיח שהצעת העיצוב שלנו תעמוד במבחן המציאות. שומרי מקום עשויים להיראות כמו דרך מהירה להניע את הפרויקט, אך עיצוב האריזה הוא מורכב, ושינויים קטנים עשויים לדרוש התאמות משמעותיות. השקיעו מאמץ בקופירייטינג. אריזות המוצר הטובות ביותר הן אלו שלא משחקות 'נחש מה אני' עם הלקוחות. האריזה שלך צריכה לספק את המידע הדרוש ללקוחות במבט ראשון. אל תצפו מהלקוחות לחפש רמזים לגבי תוכן האריזה או לחפש את המותג שעומד מאחוריה. זכרו תמיד שהמילים בהן תבחרו, ישפיעו רבות על תפיסת המותג אצל הצרכנים שלכם.

9 נתוני אריזה שאיתם אפשר לצאת לדרך
  1. שם המותג ומה צריך להיות המשקל שלו בעיצוב (מרכזי, מינורי)
  2. שם מוצר והגדרתו
  3. מידע שיווקי כמו יתרון ייחודי שהמוצר שלך מכיל ואתה רוצה לתקשר אותו
  4. רכיבים וטבלת ערך תזונתי (במוצרי מזון)
  5. ידע בתקני סימון המוצר – תקנים אלה שונים בכל קטגוריה ובכל מדינה ומתעדכנים מעת לעת. עליך
    לוודא שהינך מצוי בדרישות התקן של המקום בה משווק המוצר
  6. הוראות שימוש ואחסנה
  7. פרטי יצרן
  8. ברקודים וסמלים נוספים (אורגני, אישורי משרד הבריאות, FDA וכו')
  9. נתוני פריסה ודוגמת אריזה (אריזת קרטון, פלסטיק, מיכל זכוכית, אריזה גמישה ועוד)

עכשיו, כשכל הנתונים מוכנים ומסודרים בקובץ אחד, אפשר להתחיל בעיצוב האריזה.

מאמרים באותו נושא