10 טיפים לעיצוב אריזה מנצחת עיצוב אריזת מוצר

סטודיו אורית חן-צדוק הינו סטודיו בוטיק המתמחה במיתוג ועיצוב אריזות. השרות שלנו מקיף וכולל אבחון, מחקר, אסטרטגיית מותג ועיצוב תקשורת חזותית. אנו מסייעים ללקוחותינו להשיג את מטרותיהם באמצעות תהליך עבודה יסודי שמתורגם לשפה ויזואלית חדה, חזקה ומבודלת.

1.  בהירות – היו ברורים לגבי המוצר, היו ברורים לגבי המותג

נסו לבחון מדף אקראי בסופרמרקט ולעיין בקבוצת מוצרים מסויימת. הביטו בעיצוב האריזות ושאלו את עצמכם שתי שאלות פשוטות: בשביל מה המוצר הזה? מיהו המותג שמאחוריו? תתפלאו כמה קשה למצוא תשובות לשתי השאלות המהותיות האלה תוך פחות מ-4 שניות, שזה הזמן המרבי שהצרכן יקדיש לכל מוצר מסוים במדף. אכן, קטגוריות מוצרים מסויימות מאפשרות מעט מסתורין (מוצרים כמו אלכוהול, בשמים ומותרות), אך אם הצרכן לא יבין במהירות מה אתה מוכר, בשביל מה זה טוב ומיהו המותג – לא תצליחו לתקשר את המוצר ולהגיע אל הלקוחות שלכם. עליכם לוודא שעיצוב האריזה שלכם מבהיר לצרכן מיידית מה יש בה ומיהו המותג שעומד מאחוריה.

2. תחרות – הכירו את המתחרים

קחו את הזמן ולימדו מי המתחרים שלכם. גלו מה משותף ביניכם ובמה הם שונים. כדאי לחקור גם את התחרות הפחות מוצלחת, כדי להבין מאילו טעויות להימנע.

3. מיקוד – הבליטו את היתרונות

התמקדו ביתרונות ולא בתכונות. מה המוצר שלכם עושה עבור הלקוח – כאן טמון כוח המכירה האמיתי שלכם. האם הוא גורם לו להרגיש בריאי יותר, סקסי יותר, צעיר יותר? האם הוא מפחית כאב, חוסך זמן?
תקשרו את הערך האמיתי שהמוצר שלכם מביא ללקוח.

4. אמינות

מעצבים ולקוחות שואפים לעתים קרובות לתאר את המוצר בצורה אידאלית. הם עשויים להציג תמונה מפתה של שניצל עסיסי ובפועל בתוך האריזה תמצא גוש אפרורי שלא דומה כלל לצילום. כשאתה מתאר מוצר הרבה יותר טוב ממה שהוא נראה באמת, אתה מטעה ובסופו של דבר מאכזב את הצרכן שלא ירכוש אותו שוב.

5. אותנטיות

מקוריות, אישיות ונוכחות חזקה וזכירה עומדות בבסיס כל המותגים הגדולים. קל להבין מדוע – במדף יש מאות מוצרים וכולם מתחרים על תשומת הלב של הצרכנים. הדרך היחידה לבדל בין המוצר שלך ממוצרים אחרים היא להיות שונה, להיות אותנטי. אל תתקבעו בעיצוב אחד. עצבו כיוונים שונים, הדפיסו אותם, השוו ביניהם.

6. גמישות וראייה רחבה
לא פעם מעצבים מוצר אחד ורק אחר כך מוסיפים מוצרים נוספים בסדרה. כאשר אתם מעצבים מוצר בודד חישבו עליו תמיד כחלק ממשפחת מוצרים. משמעות הדבר היא עיצוב שיטתי המאפשר שינויים קלים במידע חזותי או אחר של המוצר כך שניתן יהיה לעצב משפחת מוצרים שלמה עם זהות ברורה ומובחנת.
7. נוכחות מדף

מנקודת מבטו של הצרכן, מוצר אינו עומד לבד על המדף, הוא חלק מקבוצת מוצרים. מרחק הצפייה מהמדפים, והעובדה שמוצרים מסודרים בשורות לאורך ולרוחב, גורמות לכך שהצרכן שלך רואה למעשה תבניות. נוכחות המוצר במדף כחלק מקבוצה היא מה שקמעונאים מכנים "נוכחות מדף". נוכחות מדף חייבים לבדוק בתהליך העיצוב. ניתן לבדוק זאת בהדמייה, כאשר המוצר שלך מוקף במוצרים מתחרים ניתן גם להדפיס מספר אריזות לדוגמא ולמקם אותן בפועל במדפים עליהם יהיו. ככל שהמוצר שלך יבלוט יותר, כך הוא ימכור יותר.

נוכחות מדף חזקה וזכירה: סדרת אריזות תירס יכין

8. עדכניות

היו מעודכנים במגמות השוק – אנו חיים בדור המדיה החברתית. הטרנדים החמים נגישים לכולם. עליכם לחקור ולהבין מגמות אלה ולשלב אותם בעיצוב האריזה.

9. חדשנות

עיצוב אריזה הוא תהליך מתמשך. גם אם האריזה הישנה שלכם מצליחה בשוק, צריך לעצב אותה מידי פעם מחדש ולהתאים אותה לשוק הצומח והמשתנה. ברור ששינוי אריזה בתדירות גבוהה אינו רעיון טוב, אך עם הזמן משתנים הטעם וההעדפות של הלקוחות שלך. בנוסף לכך, אנשים אוהבים חידושים. אם לא תספק את החידוש בעצמך, הלקוחות שלך עשויים לעבור למתחרים שלך. זו הסיבה בגללה מותגים גדולים ממשיכים לעצב ולעצב מחדש, לשנות ולעדכן את אריזות המוצרים שלהם ואת הצגת המותג שלהם.

10 . מקצוענות – השקיעו בעבודה מקצועית

מעצבים גרפיים מקצועיים ומנוסים יודעים את העבודה. אל תסתפקו בפחות בכל מה שקשור לאריזה שלכם כי זה עשוי להביא למצב של ׳להיות או לחדול׳. צרו קשר עם מעצב אריזות מנוסה ויצירתי שמבין ומכיר את השטח ואת דרישות השוק המשתנות.

מאמרים באותו נושא