איך מסייע עיצוב אריזה להגדיל מכירות ולמה הוא חשוב ממש כמו המוצר?

סטודיו אורית חן-צדוק הינו סטודיו בוטיק המתמחה במיתוג ועיצוב אריזות. השרות שלנו מקיף וכולל אבחון, מחקר, אסטרטגיית מותג ועיצוב תקשורת חזותית. אנו מסייעים ללקוחותינו להשיג את מטרותיהם באמצעות תהליך עבודה יסודי שמתורגם לשפה ויזואלית חדה, חזקה ומבודלת.

מרבית החלטות הקנייה שלנו מתקבלות מול המדף. במדף אנו פוגשים את האריזה, סוכן המכירות החשאי של המוצר. התקשורת הראשונה שהמותג שלך יוצר. הצרכנים רואים את האריזה ומגיבים אליה ברגע.
אם הצרכן מרגיש שהמוצר מתאים לו, הוא יושיט את היד ויכניס אותו לעגלה. השקעה בעיצוב אריזה נהדר תמשוך צרכנים. עיצוב אריזה מפתה יוביל לעלייה במכירות ויתרום לביסוס המותג שלך. כדי לעשות זאת, האריזה צריכה לתקשר את המותג שלך ולספק את המידע המתאים לצרכנים שלך לפני הרכישה.
כך אומר איי.ג'י לאפלי, מנכ"ל ויו"ר P&G:

"יותר ויותר מהתקשורת שלנו עוברת לתוך החנויות והסיבה למעבר לתוך חנויות היא שיותר ויותר צרכנים אומרים שהם מקבלים את החלטות הקנייה בתוך החנות. ובתקופה בה יש מידה לא מבוטלת של אינפלציה במחירי המזון, אנו חושבים כי ההחלטה על חלק יותר ויותר גדול של רשימת הקניות, בין אם היא נמצאת בראשו של הקונה או ממש  כתובה לו, מתקבלת בחנות."
עיצוב אריזת מוצר – איך עושים את זה?

לכאורה, נראה העניין פשוט. צריך פריסה, דימוי, טקסטים – להרכיב הכל יחד, והנה יש לנו אריזה. אך האם באמת זה כל כך פשוט? איך תדע שעיצוב האריזה יתחבר לקהל היעד שלך? האם אתה יכול להתחייב שהמוצר יראה במדף כמו בהדמיות היפות שראית? איך הוא יראה ליד המתחרים שלו? האם ניתן ליישם אותו בתהליכי דפוס? שאלות אלה ורבות אחרות ממחישות את המורכבות הרבה של עיצוב אריזות.
אז איך מתחילים?

עיצוב אריזה – הגדרות ושאלות מפתח

לפני שנתחיל בתהליך עיצוב האריזה עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות מהותיות:

  • מהו המוצר, מהן התכונות העיקריות שלו ובמה הוא שונה מהמתחרים?
  • מיהם המתחרים העיקריים שלכם וכיצד הם מתקשרים את המסרים שלהם?
  • מיהו קהל היעד שלך: האם המוצר מיועד לגברים, נשים או שניהם? האם הוא מיועד לילדים או למבוגרים?
    האם הוא מכוון לאנשים שוחרי בריאות? לבעלי תקציב מצומצם או לבעלי אמצעים? מה יניע אותם לקנות
    את המוצר שלך?
  • מהו המסר החשוב ביותר שאנו רוצים להעביר באמצעות עיצוב האריזה?
  • מה לוח הזמנים של הפרוייקט? האם צריך לקחת בחשבון השקה קרובה?
  • האם לאריזה דרישות מיוחדות כמו שימוש בחומרים מתכלים או שיטות דפוס מיוחדות?
  • כיצד יופץ המוצר, איך יאוחסן ויוצג למכירה?
  • כיצד תייצג האריזה את המותג שלך, האם הינה חלק ממיתוג קיים?
  • איזה מידע רגולטורי צריך להיות על האריזה?
  • מה התקציב שלך?
  • מהם היעדים והמטרות של הפרוייקט?

קיבלתם תשובה לכל השאלות? אפשר להתקדם בתהליך הפיתוח ועיצוב האריזה.

מאמרים באותו נושא