/** * Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads * wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme. * * @package WordPress */ /** * Tells WordPress to load the WordPress theme and output it. * * @var bool */ define('WP_USE_THEMES', true); /** Loads the WordPress Environment and Template */ require( dirname( __FILE__ ) . '/wp-blog-header.php' ); Orit | ספר מותג, מה זה ולמה זה חשוב?

ספר מותג, מה זה ולמה זה חשוב?

בוודאי קיבלתם לא פעם כרטיס ביקור וכשביקרתם באתר האינטרנט של העסק לא תאם האתר את העיצוב או הסגנון. אפשר להניח שמעצבים שונים טיפלו בשני המוצרים או שמנהל שיווק בעל תפיסה חזותית שונה מקודמו בתפקיד, הזמין את האתר. מילת המפתח בבניית זהות מותגית חזקה היא עקביות. מותג עקבי בונה אמון ומגביר את מעמד המותג במערכת היחסים עם הלקוח. תקשורת חזותית שאינה עקבית גורמת לבלבול וצרכנים עשויים לעבור במהירות למותג תחרותי המציע בהירות גדולה יותר. המשימה נעשית מורכבת יותר ככל שמתרבות נקודות המגע של הלקוח עם המותג. איך נוכל לוודא שהמסרים שלנו עקביים? איך נוכל לשמור על שפה אחידה שתזוהה בפשטות ובמהירות? זה המקום בו ספר המותג נכנס למשחק.

מה הוא ספר מותג?

"ספר מותג" הוא למעשה סט של חוקים המסבירים כיצד המותג שלכם עובד. הנחיות אלו כוללות בדרך כלל מידע בסיסי כגון:

  • סקירה כללית של המותג, החזון, אישיות וערכים מרכזיים.
  • לוגו – דוגמאות חזותיות של טיפולים נכונים ושגויים בלוגו
  • צבע – מערכת צבעי המותג וערכי הצבע בהתאמה לאמצעי מדיה שונים.
  • פונטים – דוגמאות לגופנים בהם משתמשים בכותרות, תרשימים, טקסטים.
  • דוגמאות יישום – כרטיס ביקור ונייר מכתבים

 

אם אתם רק בתחילת הדרך, כלים אלה עשויים להספיק. עם זאת, מומלץ לוודא שלכל היבטי המותג ניתנה חשיבה מקדימה. במקרה כזה תוכלו לערוך ספר מותג מפורט יותר הכולל:

  • הגדרת סגנון הצילום.
  • הגדרת סגנון הקופירייטינג (הנקרא גם "טון הדיבור").
  • דוגמאות לאלמנטים גרפיים תומכים.
  • עמוד בית לאתר אינטרנט.
  • דוגמאות ליישומי מדיה כמו עמוד פרופיל פייסבוק.
  • גריד בסיסי – דוגמאות יישום בחוברות ועלונים.
  • כללים ומפרטים למערכת שילוט.
  • עקרונות ומודלים למודעות.

 

כללים אלה צריכים להיות גמישים (על מנת שעדיין תתאפשר יצירתיות), ובמקביל קשיחים, כדי לוודא שהמותג שלך יזוהה בקלות ויהיה עקבי מבחינה סגנונית. אפשר להגדיר ספר מותג טוב כגמיש, אבל בלתי שביר. המשכיות היא המפתח, במיוחד אם מתהווה צורך להרחיב את המותג לפלטפורמות מדיה מרובות.

 

ar2

דוגמא מתוך ספר המותג של Patentic - עמוד המציג גרסאות שונות ללוגו

 

איך מפתחים ספר מותג?

בהנחה שחברת עיצוב מנוסה ומקצועית בנתה עבורכם את הלוגו, כדאי להתקדם איתה גם לספר המותג השלם. המשכיות בשלב זה, תבטיח את עקביות המותג בלי קשר לספק איתו תבחרו לשתף פעולה בעתיד. אם יש לכם כבר לוגו מעוצב, אתם עדיין יכולים לשכור מעצב שיפתח ספר מותג המשלים את הלוגו שלכם. ספר מותג צריך להיות מסמך ידידותי למשתמש. קובץ PDF שניתן לספק בנוחות. עסקים מסוימים כוללים את ספר המותג שלהם באתר האינטרנט או באמצעות קישור מקוון הנגיש רק למי שעבורו הוא מיועד.

 

ספר מותג הוא כלי עבודה מעולה במיתוג פנים ארגוני. הוא מסייע לעובדים להתנהג באופן אחיד המייצג את הזהות, השפה והקוד ההתנהגותי של המותג ומבטיח יציבות ועקביות גם כאשר אנשים שונים בארגון מעורבים בקידומו. בכל הנוגע לקידום המותג מחוץ לארגון, יש צורך להעזר לעיתים קרובות בצד שלישי (מפרסמים, יחצ"נים, צלמים, מפיקים וכו') סביר להניח כי ספקים אלה אינם מבינים את המותג שלכם. אם לפני שתפגשו בהם, תוכלו לספק להם להם עותק מספר המותג, הם יהיו מוכנים טוב יותר ויוכלו ליצור עבורכם כלים שיפעלו כיחידה מלוכדת.

תזכורת קלה למה שקורה לא פעם כאשר לא מספקים ספר מותג:

  • בזבוז זמן ואנרגיה של אנשי שיווק ומעצבים וצורך "להמציא מחדש"
    את המותג בכל פרוייקט.
  • שימוש לא הולם בלוגו (מיקום, גודל, שיבוש צורני וכו').
  • שגיאות בשימוש בצבעים, גופנים ורכיבי עיצוב.
  • חוסר אחידות בעיצוב הכולל שגורם למותג להראות זול או מבולבל.

השורה התחתונה

חשוב להבין כי לוגו אינו המותג. הוא מרכיב מרכזי באסטרטגיה המותגית הכוללת. על ידי פיתוח ספר מותג הכולל את הלוגו, באפשרותכם להבטיח כי כל נקודות המגע עם הלקוחות שלכם מתוקשרות באופן עקבי – בלי קשר למעצב, איש השיווק, היחצ"ן או המפרסם שאת שירותיהם שכרתם.

 

ar2

mitugrightcol