/** * Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads * wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme. * * @package WordPress */ /** * Tells WordPress to load the WordPress theme and output it. * * @var bool */ define('WP_USE_THEMES', true); /** Loads the WordPress Environment and Template */ require( dirname( __FILE__ ) . '/wp-blog-header.php' ); Orit | מה הסיפור שלך?

מה הסיפור שלך?

כוחו של סיפור מותג

היכולת לספר סיפור היא כלי תקשורת רב עצמה. סיפור טוב מחבר את המותג ללקוח ומייצר קשר רגשי חזק. אנשים ישכחו מה אמרת, הם ישכחו מה עשית, אבל הם לעולם לא ישכחו איך גרמת להם להרגיש. התרגשות מייצרת בידול והבחנה. מייצרת למעשה בחירה.

סיפור המותג של נייקי – מיהו גיבור?

הסיפור של נייקי, אחד הסיפורים העוצמתיים ביותר בתולדות השיווק, הפך את נייקי לחברה ששוייה למעלה מ-50 מיליארד דולר. הסיפור הוא על אתגר, על שאיפה לשלמות, על הרצון להגיע להשגים למרות הכשלונות שבדרך, על רוח האדם הבלתי מנוצחת ועל היכולת של כל אחד לעשות את “זה”. איך זה בא לידי ביטוי למשל בסרטון “כשלון”? מייקל ג’ורדן נראה כשהוא יוצא מתוך ג’יפ שחור ופוסע באטיות לכניסת השחקנים באצטדיון. אנשי ביטחון ועובדי נקיון מביטים בו בהערצה ומברכים אותו לשלום. ברקע נשמע קול הבס של ג’ורדן כשהוא מונה באטיות את כשלונותיו: ההחטאות, ההחמצות, ההפסדים. ואז, כשהוא פותח את דלת האצטדיון הוא אומר: “נכשלתי שוב ושוב בחיי. ולכן הצלחתי” אני מזמינה אתכם להכנס ללינק של הסרטון ופשוט לחוש אותו.

סיפור המותג של אפל – שגעון והשראה

גם סיפור המותג של אפל הוא סיפור בלתי נשכח. הוא מתחיל למעשה מסטיב ג’ובס הילד המאומץ שחי בו בזמן בשני מצבי תודעה: בראשון הוא הילד הבלתי רצוי, נדחה ע“י הוריו הביולוגים, עושה צרות טיפוסי, נושר מהאוניברסיטה… בשני הוא הנבחר, המיוחד, זה שהקים חברת מחשבים במוסך הקטן של הוריו בשנת 1976, והצליח להפוך את החברה, לחברה ציבורית המגלגלת הון של כ- 8.3 מליארד דולר. סיפור החיים האישי של ג’ובס מתמזג לחלוטין עם הסרטון Think Different: עושי הצרות, הבזים לכל מה שמקובל, המשוגעים מספיק כדי להאמין שניתן לשנות את העולם – הם אלה שבסופו של דבר אכן עושים זאת. אפשר לבוז להם, אבל אי אפשר להתעלם מהם… (שימו לב לללינק הסרטון)

שלוש שאלות חשובות

לשלוש שאלות חשובות חייב סיפור המותג שלך לתת תשובה:

1. מה הסיפור הזה אומר לי? האמת שלך כדאי מאוד שתדע מה אתה רוצה לומר. זהו תוכן המותג שלך: מי אתה, מה אתה עושה, איך אתה עושה את זה ואיך זה שונה מאחרים.

2. איך הסיפור הזה גורם לי להרגיש? הנעה לפעולה כלומר האם הסיפור שלך מעורר? אם נצליח לרגש נוכל לעורר מוטיבציה. מוטיבציה מניעה לפעולה.

3. למה שיהיה לי אכפת – הזדהות ואמפתיה איפה זה פוגש אותי בחיים שלי? מה זה אומר לגבי? הסיפור צריך לייצר הזדהות ואמפטיה.

10 צעדים מעשיים

עשרה צעדים מעשיים יעזרו לך לכתוב את את סיפור המותג שלך:

1. הגדרה עצמית

הדרך הטובה ביותר להתחיל את סיפור המותג שלך עוברת דרך הסיפור האישי שלך. מאיפה באת? איך הגעת לאן שהגעת? ולאן אתה הולך.

2. מענה לצרכים

איזה מצבים אתה יכול לפתור? כל סיפור מתחיל בצורך לפתור בעיה כלשהי.

3. שיתוף

התחבר ברמה הרגשית. למשל: איזה אירוע משמעותי הביא אותך לבחור בעיסוק בו בחרת?

4. עקביות

בנה את הסיפור שלך תוך שמירה על עקביות וסביב נושא אחד. הנושא שלך הוא המסר שאתה רוצה להעביר.

5. בהירות

אל תגרום לאנשים לקרוא בין השורות. הקפד להיות ברור לחלוטין. אל תשאיר מקום לשאלות.

6. אכפתיות

אם לך לא יהיה אכפת, לאף אחד לא יהיה אכפת. זכור את הרגעים שהביאו אותך למקום בו אתה נמצא. יש סיבה בגללה אתה עושה הכל. אל תשכח את הסיבה ואת המטרה.

7. עניין

אל תאבד גובה. בנה את הסיפור שלך תוך כדי חיזוק אחרים. שמור את קהל המטרה שלך נאמן ומעוניין.

8. אמינות

זכור תמיד שאינך כותב רומן או בדייה, אתה עוסק בחיים האמיתיים ובסיטאציות אמיתיות. הגדר את קהל המטרה שלך ושים עצמך בנעליו.

9. סיפורי הצלחה

בשלב זה כבר יודעים מי אתה, מה עמדותיך ומה אתה עושה. עכשיו זה הזמן לוודא שיודעים שאתה הכי טוב. שתף בסיפורי ההצלחה שלך כדי לחזק את מעמדך. בנה את הסיפור שלך סביב קהל שזקוק לך.

10. עריכה

ערוך את הסיפור שלך. איפה הוא מבולבל? באפשרותך לדייק ולהגדיר מחדש את סיפור המותג שלך, בדוק הכל שוב ותראה מה אפשר להשמיט ומה כדאי להוסיף.

סוד קטן

בכל סיפור מותג טוב חייב להיות גרעין של אמת אבל כדאי לשים לב לדבריו של ג'קומו קזנובה:

“תמיד אהבתי את האמת בתשוקה כה גדולה, עד שלעתים נעזרתי בשקרים כדי להחדיר אותה במוחות שלא ידעו על קסמיה.”

mitugrightcol