/** * Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads * wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme. * * @package WordPress */ /** * Tells WordPress to load the WordPress theme and output it. * * @var bool */ define('WP_USE_THEMES', true); /** Loads the WordPress Environment and Template */ require( dirname( __FILE__ ) . '/wp-blog-header.php' ); Orit | איך יוצרים לוגו אפקטיבי

איך יוצרים לוגו אפקטיבי

חישבו לרגע על כמה מהמותגים הגדולים בעולם. איקאה, אפל, נייקי, קוקה קולה… מה אתם רואים כשאתם חושבים עליהם? האם המילה מייצגת את המותג? ואולי החוויה? פחית קוקה קולה קרה, רהיט פשוט וחכם, אצנית חטובה על מסלול ריצה, האייפון החדש שלכם… אני סבורה שהדבר הראשון שאתם מדמיינים לעצמכם הוא הלוגו. הסימן האחד שעוצב במיוחד עבורם.

לפני הכל – מחקר

עלינו להבין את מכלול המרכיבים היצרים את ה"מוצר" שלנו ולענות לשאלות הבאות:

  •  מהי החברה או המוצר אותו אנו רוצים למתג?
  • מה נעשה עד כה ומהן הסיבות שהובילו ליצירתו?
  •  מהו ה"שוק", הסביבה והשפה של המוצר?
  • מי המתחרים הבולטים ומהי הפעילות השיווקית שלהם?

הבנה מעמיקה של סביבת המוצר ותוכנו מספקת כלים המאפשרים ניתוח, הבנה וזיכוך של נקודות החוזק והחולשה, מקדמת אותנו להבנה מלאה וכוללת של "אישיות המוצר", מגדירה את זהותו ומספקת את ארגז הכלים באמצעותו נעצים את המסר שלנו. לוגו טוב הוא תולדה של עולם התוכן, המסרים אותם אנו רוצים לשדר והצורה בה אנו בוחרים לעשות זאת.

מטרות ויעדים

מטרה ראשונה: תשובה הולמת לאתגר המיתוגי שהצבנו בפנינו. יצירת זהות גראפית בעלת ערכים אמיתיים ונכונים מבחינה שיווקית. לוגו המכיל ערכים הוא לוגו אפקטיבי. לוגו כזה יתנשא בגאווה בכל מקום, ויספר את סיפור המוצר ממש כשם שאדם מתגאה בבגד איכותי התפור היטב. לוגו שאינו מכיל ערכים ומאפיינים ייחודיים והולמים, דומה מאוד לחליפה יוקרתית הגדולה בכמה מידות. היא לא נוחה ולכן תישאר בארון. מטרה נוספת היא ליצור לוגו עם פוטנציאל הרחבה לשפה ויזואלית שלמה. שפה ויזואלית המכילה אלמנטים עיצוביים הקשורים ללוגו, מוטמעים בכל החומרים השיווקיים ומחברים את קהל המטרה ישירות עם המותג. שפה זו נאגדת בספר מותג, מערכת של חוקים והנחיות המלווה את המותג ומספרת את סיפורו לדורות.

3

כלים לאבחון מדידה ובקרה

סביר להניח שלפני שתבחרו את ה"לוגו שלכם" תראו מספר אפשרויות. איך תוכלו לבחון מהו הדבר המדוייק עבורכם? מה יפה? מה נכון? מה "יעשה את העבודה"? אני מציעה לבחון את הלוגו באמצעות מספר מדדים:

  •  פשטות – האם הצורה הכוללת פשוטה? אנשים זוכרים צורות פשוטות.
  • זכרון – עיצמו לרגע את העיניים ודמיינו את הלוגו. האם אתם יכולים לזכור אותו מייד?
  •  מבחן הזמן – אופנות באות וחולפות. המנעו מטרנדים. שאלו את עצמכם האם הלוגו הזה יהיה אפקטיבי עוד 10, 15, 20 שנה?
  • תקשורתיות – מה אני מרגיש ביחס ללוגו, מה הוא "משדר" לי? האם המסרים שרציתם להעביר או לפחות חלקם באים לידי ביטוי בלוגו? אין צורך שלוגו יהיה תיאורי. למשל בלוגו לחנות צעצועים אין צורך לכלול צעצועים, אבל הגיוני להשתמש בגופנים רכים ומעוגלים.
  •  שימושיות – האם הלוגו יכול להתאים למספר רב של שימושים? בשחור לבן, בצבע, על גבי שלט ענק, כרטיס ביקור? במאונך, במאוזן, בנגטיב?

ולסיום, חשוב לזכור, לוגו הוא החזית שלכם, מה שהלקוחות שלהם רואים, לא מומלץ לשנות אותו ע"י ניסוי וטעייה שגורמים לבזבוז כסף רב וגורמים לאיבוד הזהות שלכם. מומלץ להעזר בחברה מקצועית ובעלת ניסיון בעיצוב לוגו ומיתוג ושאת תיק העבודות שלה בחנתם באופן אישי.

 

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, כדי שגם אתם תהנו מהיתרונות של לוגו אפקטיבי.

mitugrightcol